Pamięć komputera przechowuje grafikę rastrową. Do przechowywania grafiki rastrowej pamięć komputera wykorzystuje „mapy”. „Mapy” to swoiste tablice, które zapamiętują dane. Komputer może zapamiętać np. nasycenie i kolor każdego piksela, który tworzy obraz.
W trakcie przekształcania, czyli w chwili, kiedy obraz jest powiększany, rozciągany lub obracany grafika rastrowa ulega postrzępieniu. W efekcie dochodzi do utraty rozdzielczości obrazu. Utrata rozdzielczości obrazu odróżnia grafikę rastrową od grafiki wektorowej. Grafiki rastrowej najczęściej używają malarskie programy użytkowe. Malarskie programy użytkowe umożliwiają ich użytkownikom stworzenie na ekranie komputera dzieła sztuki praktycznie w taki sam sposób, w jaki tworzone są obrazy na płótnie. Grafikę rastrową opatentowana w latach 70-tych XX wieku. Grafikę rastrową można wykorzystać do zapisania zdjęć. Zdecydowana większość dostępnych w chwili obecnej monitorów komputerowych wyświetla od 72 do 130 pikseli na 1 cal. Jeżeli zamierzamy wydrukować np. zdjęcie, musimy dostosować jego rozdzielczość do rozdzielczości drukarki.
Wpis zawdzięczamy: